Beleid van Casamare

Wachtlijst
Wij hebben voor dagbesteding, begeleiding, verzorging en huishoudelijke hulp ruimte.

Klachtenregeling
Casamare is aangesloten bij de klachten-en geschillencommissie van Zorg Algemeen. Wij doen er alles aan om u goede zorg te leveren, maar er kan altijd iets misgaan. Laat ons dit weten. Door uw reactie kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wanneer u een klacht heeft, is de eerste stap dat u de klacht of aanbeveling bespreekt met de medewerker of degene die direct betrokken is bij de klacht. Ook kunt u bellen met +31 6 28 50 14 14 om uw klacht te bespreken.Vaak worden zaken snel opgelost en misverstanden opgehelderd. Wanneer dit gesprek geen oplossing biedt, dan kunt u uw klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.

U kunt ons klachtenreglement hier inzien.

Privacyreglement
Als zorgvrager heeft u recht op bescherming van uw persoonlijke gegevens. Dit privacyreglement, is opgesteld op basis van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en aangepast aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Het beschrijft het doel van registratie en welke gegevens op welke wijze worden geregistreerd.

U kunt ons privacyreglement hier inzien.

 

Gedragscode
Wij willen graag dat de cliënten van Casamare tevreden zijn over de zorg die aan hen wordt geboden. Ook vinden we het belangrijk dat onze medewerkers met plezier hun werk doen. De doelen van onze gedragscode zijn:

Het bestrijden en voorkomen van agressie, racisme, leeftijdsdiscriminatie, discriminatie in algemene zin, (seksuele) intimidatie;
Het bewaken en behouden van het goede imago van onze organisatie;
Gezien worden als een goede werkgever, waardoor de onderneming gemakkelijker nieuw personeel aantrekt;
Het beschermen van de werknemer.
U kunt onze Gedragscodes hier inzien.

 

Uitsluitingscriteria
Casamare levert verpleging, verzorging, begeleiding, huishoudelijke zorg en dagbesteding aan mensen met een beperking, dementie, niet aangeboren hersenletsel, zoals CVA, of een chronische ziekte, zoals ALS, MS, Parkinson. In principe leveren wij onze zorg aan iedereen. Er zijn echter een aantal situaties waarin wij dit niet kunnen doen. Deze kunt u lezen in de in-en uitsluitingscriteria van Casamare.

 

WLZ binnen Casamare
Casamare levert zorg volgens de Wet Langdurige Zorg (WLZ) bij cliënten thuis. Hierbij gelden de voorwaarden dat thuis wonen verantwoord en doelmatig moet zijn. Als organisatie geven wij invulling aan de voorwaarden die gelden vanuit het Zorgkantoor, zoals geformuleerd in het Addendum langdurige zorg thuis met een WLZ-indicatie. U kunt dit lezen in WLZ binnen Casamare.

 

 

Wat doen wij als u op het afgesproken zorgtijdstip niet opendoet?
Als zorgaanbieder neemt Casamare verantwoording als de cliënt de deur niet opent om te onderzoeken of zich mogelijk een calamiteit heeft voorgedaan, zie gesloten deur bij geplande zorg. Klik hier voor ons gesloten-deur-beleid.

Meldcode huiselijk geweld
Tijdens de contacten met cliënten kunnen medewerkers signalen van mishandeling of huiselijk geweld signaleren. Alle medewerkers van Casamare hebben een signalerings-en bespreekverantwoordelijkheid als het om (vermoeden van) huiselijk geweld en kinder-of oudermishandeling gaat. Omgaan met (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling vraagt om zorgvuldig handelen. Om deze reden heeft Casamare de procedure hoe te handelen bij (vermoeden van) huiselijk geweld of mishandeling beschreven in de meldcode kindermishandeling, huiselijk geweld en ouderenmishandeling. Klik hier voor meldcodehuiselijk geweld beleid.

Medicatiebeleid
Het medicatiebeleid binnen Casamare is er op gericht een zo veilig mogelijke situatie te creëren voor cliënt en zorgmedewerker binnen de zorgvraag op het gebied van medicatie verstrekking. De definities, taken en verantwoordelijkheden van de verschillende zorg binnen het medicatieproces zijn beschreven in het medicatiebeleid infoblad cliënt/mantelzorger. Klik hier voor onze medicatiebeleid.